A szupergazdagok nyaralási trendjei

342 millió követő az Instagramon – csodálatos. Kylie Jenner, akit „önmagát felépítő milliárdosként”, „kozmetikai vállalkozóként” vagy „valóságshow-sztárként” emlegetnek, egy gyümölcstállal az ölében a tengerre néz – idilli. Két év világjárvány után újra csomagolnak a hírességek és szupergazdagok, hogy az exkluzivitás új formáit élvezzék.
Számukra most az a lényeg: a nyaralás legyen még exkluzívabb, még elszigeteltebb, még kényelmesebb. A luxusutakat kínáló szolgáltatók egyre célzottabban szolgálják ki ezen ügyfelek igényeit. Az egyik fő trend: a kivonulás egy olyan magánszigetre, amit egyébként alig lehet elérni. Saint-Barth például már régóta a felső tízezer kedvence. A híres Le Toiny luxusszállóban a hírességek és influenszerek elbújhatnak a paparazzik és a pletykalapok elől – ez igazi VIP buborék.
A Karib-térségben azonban vannak alternatívák is: Jennifer Lopez, Nicki Minaj, Bill Gates vagy Hillary és Bill Clinton is szívesen választják a brit Turks- és Caicos-szigeteket. A térség egyik legdrágább pontja Richard Branson milliárdos magántulajdonában áll. A sziget, Necker Island, a Virgin-csoporthoz tartozik. A vendégek itt 43.000 dollárért (naponta!) foglalhatnak – 24 vendégre, 11 hálószobára és 13 fürdőre.
Egyre többen alkalmaznak úgynevezett „hangulatmenedzsert”, aki figyeli a vendég mentális állapotát és szükségleteit. Májusban például Kylie Jenner és párja, Travis Scott rapper, két gyermekükkel a Villa The Tranquilityban nyaraltak, szintén a Turks- és Caicos-szigeteken – naponta 43.000 dollárért, 11 hálóval, 12 fürdővel és saját stéggel.
Robert De Niro vendéglátásának köszönhetően Boris Becker is eljutott egyszer Branson szigetére. A teniszező a Necker Islanden nyaralt – nosztalgiával emlékezik vissza az ott töltött napokra 2013, 2014 és 2015 nyarán. Most azonban Londonban börtönbüntetését tölti.
A luxus azonban nem csak Mustique szigetén található, ami Vilmos herceg és Katalin kedvence. Branson másik szigete, a Necker melletti Mosquito Island is exkluzív célpont, ahogy a Maldív-szigeteken a Noonu-atoll vagy Bora Bora a Csendes-óceánon.
A gazdag ügyfelek már nemcsak elkülönülni akarnak a tömegturizmustól, hanem saját „személyre szabott nyaralást” is elvárnak. Hannah Free, a GlobalData tanácsadócég elemzője szerint az ügyfelek egyre inkább olyan „egyszer az életben” élményeket keresnek, amiket kipipálhatnak a bakancslistán – de csak akkor, ha ezeket nem osztják meg másokkal.
A „hiperszemélyre szabott, egyedi” élmények kerülnek előtérbe – mondja Free. Egy füstös whisky mellett tartott piknik az Északi-sarkvidéken vagy lazac és kaviár az Északi-sark jégtábláin – mindezek célja az egyediség. Az „autenticitás, etika, kreativitás és fenntarthatóság” kulcsfontosságúak – de csak ha privát környezetben jelennek meg.
A személyre szabás trendje új szintre lépett az utazási iparban: a „rezidensek” például már a Windrose Select cégnél személyre szabott utakat állítanak össze – mindent a vendég igényeihez szabva. Liza Frohnlich, a cég vezetője szerint a vendégek már nem csomagolnak: ők csak megérkeznek. Az utazási csomaghoz most már 24 órás inasszolgálat és bőröndpakoló asszisztens is jár.